Saturday, November 1, 2008

Kepalaku PANAZZZ!!!!

Sebenarnya aku masih belum bersedia untuk mengisi sebarang entry. Nak bagi laluan kepada exam yang hampir menyesakkan dada aku untuk bernafas dengan normal. Semester ni aku amik tujuh subjek. Sebab tu rasa macam semuanya tak cukup masa nak buat. Hem...tak ada pilihan lain. Kalau nak grade on-time, kenalah pulun cam nih. 

Masih ada 22 hari lagi sebelum aku pulang ke rumah. Home sweet home... nak cium pipi mak! Apa yang aku lakukan sekarang, apa yang aku rancangkan demi masa depan. Semuanya demi mak. Kita cuma ada seorang ayah dan seorang ibu di dunia ni. Hilang satu, maknanya tiada galang ganti. Seperti aku, aku telah hilang satu...setiap kali Allah merahmati aku dengan anugerah dan pemberian istimewa, aku akan berteleku menahan rasa kesal. Alangkah baiknya masa boleh diputar semula. Agar aku boleh berkongsi dengan bapak. Masih aku ingat, aku selalu kutuk bapak senyum buruk. Kataku "eee....tak ada gigi" Tak pernah dia naik angin. Senyumnya makin lebar. Kini bila teringat semula, senyuman dialah paling comel yang pernah aku terima. Bapak...bahagiakah di sana? Tersenyumkah kamu? Dah tentu kamu dapat berjalan kan. Allah sayangkan kamu. Kesakitanmu telah berakhir...tempatkan dia bersama dengan orang2 yang beriman...AMIN

No comments: