Saturday, November 8, 2008

When Love Is In The Air

Hari ni mood study aku agak baik. Perhatian agak baik. Aku memang jenis tak boleh duduk depan buku lama2. So bila ada perubahan dalam perhatian aku tu, aku cepat sedar. Sekarang ni agak suka layan lagu Lucky (by Jason Mraz and Colby Calliat). Bila dengar je suara mamat Jason nih msti aku teringat mumu. Favourite artist dia. Siap pernah dedicated lagu " I'm Yours" kat aku. Biasanya lagu2 begini ' when love is in the air ". Well...pendapat aku jawapannya memang 'ya'. Perempuan ni bila dia jatuh cinta senang sikit nak perati...Tak percaya...??? Bandingkan evidence2 daripada pengalaman aku di bawah dengan kelakuan kamu/kawan kamu/sesiapa saja yang tgh meraikan cinta!

  • Kamu tidak sukakan perhatian atau diperhati. Warna2 garang dan galak terutamanya merah kamu selalu dielakkan. Tapi bila cinta mula berputik...there she goes...'red pumps shoes, red buble gown..red earing...red dress...red lipstic'. Merah jadi suatu pemangkin mood kamu sekarang!
  • Kamu bertukar daripada wangian bunga kamelia kepada wangian rose...
  • Memulakan hobi menanam bunga...bunga rose
  • Favourite music kamu adalah R&B, UG, slow rock. Kini kamu mula membeli CD atau kaset band Matta, Samson, D'Massive dan Peterpan. Lagu yang kamu putarkan berulang2 kali adalah "bukannya aku takut" daripada mulan Jameelah.
  • Dulu kamu gemar membaca majalah fesyen atau manga. Kini kamu mula melanggan atau meminjam novel cinta daripada kawan kamu.
  • Kurang selera makan. Bukan atas sebab diet. Pengabaian terhadap makan happened naturally kata omputeh.
  • Mandi basah...(mandi tak basah tu maksudnya tak mandi la kan. mana ada mandi takbasah)
  • Tidur tak lena...(iya ke. tak semua orang kot)
  • Cenderung untuk bergaya walau di mana saja. Di tempat kerja, ke kedai runcit atau keluar rumah untuk ambil angin petang. Kamu sentiasa cantik. Kecuali selepas bangun daripada tidur (itu diluar kawalan kamu)
  • Mula memakai high heels...sudah bosan dgn pumps shoes.
  • Mula rajin ke dapur untuk belajar memasak.
  • Apabila kamu tgh layan lagu jiwang, seakan2 masa terhenti dan bumi ini jadi pegun. Lagu itu hanya kamu tujukan buat kekasih kamu.
  • Hanya satu nama yang selalu kamu sebut atau tersebut...@@@@@....kekasih kamu.
Tapi yang di atas tu hanya pendapat aku dan daripada pemerhatian aku. Setiap orang pasti mengalami symptom2 yang berlainan. Ntah apa2 la entry aku kali ni. It just came out. Baik gak...daripada kosong kan???




No comments: