Tuesday, November 11, 2008

Biarlah Rahsia ( aku bukan peminat Siti Nurhaliza)

Pagi tadi ada perasaan yang berat bergelumang dalam hati aku ni (cewahh...bergelumang tu..). Ingin aku luahkan di sini, but that is not possible. Lagipun aku tak nak salah gunakan blog aku ni tempat luahkan perasaan hati (walaupun ada, but it was not totally). Hari ni mood stadi agak baik. Hope esok aku leh bangun sedikit awal daripada biasa. Semangat aku tengah berkobar2 neh...Bukan apa..aku terasa dengan satu menda. Sounds like this...

"Hey, hey! i'm studying in jakarta now! taking after your ambition to become a doctor :) i confess that i haven;t have gone this far without the Lord's help...thank you so much for your care and concern throughout these years!"

Aku amik petikan nih dari friendster kawan aku mumu. Junior kitorang kasi comment kat dia. Budak neh nama Isabella...budak nih dulu deeply in love ngan mumu. Baik sangat2 budaknya. Cantik. Lebih penting..pandai. Kira dia ni rupa selari dengan otak la. Cukup sempurna. Aku terasa sikit dengan commentnya. Simple..tapi berisi. Dan aku insaf, sebagai muslimah. Kita marah dan melenting bila orang memperkecilkan agama kita. Tapi sejauh mana pembawaan kita dan agama kita tu? Apa yang kita dapat selama ni... adakah kita ingat datangnya dari mana? God bless her. Aku kagum dengan dia. Semoga dia berjaya dan bahagia dalam hidupnya. Lalu aku muhasabah diri. Bagaimana dengan aku? I got to change something. Something that is very important. Kalau aku mahu berubah...pasti saja boleh. Terima kasih Isabella. Aku juga tak sangka aku dapat rasa keinsafan ini dari saudara bukan muslim....aku berubah. Semuanya akan aku bukukan sahaja dalam hati. Tapi aku akan usaha untuk sempurnakannya. Apa dia ? Biarlah rahsia...(ditegaskan di sini..aku bukan peminat Siti Nurhaliza)

No comments: