Wednesday, November 12, 2008

Manusia dan Rasa Kecil Hati

"Aku wanita...aku kaum hawa...yang rapuh hatinya" lebih kurang cam tu la-petikan lagu Siti Nurhaliza (aku bukan peminat Siti).

Aku akui aku memang jenis mudah terasa. Tapi aku tak pernah complaint kalo aku tak puas hati terhadap sesuatu. Itulah masalah aku. Untuk individu yang lancang sedikit bahasanya, atau memang jenis tak ambil kisah perasaan orang, benda2 terasa ni mungkin benda minor je bagi dia. Tapi tak untuk aku.

Sepanjang hidup aku, aku memang jenis yang sentiasa buat orang pleased..whenever, whoever or whatever condition it was(kalo tak caya bole rujuk kat kawan2 lama aku. Kadang2 aku mmg over untuk buat org lain suka, tapi baki untuk aku hanya duka). Aku terasa gila2 bila org tak cuba buat aku pleased. Bukan mengharapkan balasan. Cuma...tolonglah...jaga la hati aku jugak.

Sebenarnya masalah ni kecik ja. Remeh org cakap. Makin lama kita hidup, makin banyak jenis orang yang kita jumpa dan berkongsi hidup. Harap aku boleh terus bersabar dan tidak menyakiti sesiapa. Mak aku cakap "biar orang buat kat kita. Jangan kita buat kat orang"...


No comments: