Wednesday, April 8, 2009

Sebab Lelaki Fed-Up

Aku sangatlah berminat dengan persoalan mcm ni. Sebabnya, bila ada kwn2 yang mengadu dan menangis di bahu aku bila ditinggalkan pakwe nya, sorang pun xberjaya carik kesalahan diri sendiri. Minta maaf cakap, walaupon aku seorang perempuan, aku lebih merasakan perempuan yang lebih banyak mengeruhkan keadaan bila hubungan diorang dilanda masalah. Banyak point boleh dibuat untuk entry ni...aku boleh bagi 10 sebab yang paling common...untuk kamu direject!
  • Lelaki mcm gelang getah. Kadang2 dia bila diregangkan, biarkan je la dia menjauhkan diri kejap. Nanti bila dia rindu dia akan mai semula...aku percaya teori ni. Kalau dia x angkat phone 5 kali dan xbalas msg ke-6 kamu, jangan cuba buat kol yang ke-5 dan hantar msg yang ke-7. Lelaki x suka girl terhegeh2 sgt.
  • Girl yang canggih sgt...baju pink, getah rambut pink, kasut pink, handbag pink, lipstik pink....jika hari hujan, payungnya sekalipun pink!
  • Girl yang buat 1 phone call, tetapi pakwenya dihujani 29 soalan. Siapa xmenyampah?
  • Girl yang call setiap 10 minit...
  • Girl yang meransang pakwenya untuk berjaya. 
  • Girl yang memperkecilkan pakwenya. Walaupon kamu pandai, jgn tunjuk depan dia. 
  • Pisau cukur/high maintenance.
  • Girl yang suka buat asumption sendiri. Pakwe yang sedang bekerja dikatanya tgh date ngan girl lain.
  • Girl yang main kayu 3,4,5,6....infiniti.
  • Kuat sangat merajuk!
  • Kau tak cantik!
Hem...aku sedang mencari sebab atas kegagalan hubungan aku yang lepas gak sebenarnya. Tapi setelah diteliti aku tak termasuk di dalam 11 kategori di atas (mungkin ya untuk kategori last sekali). Setelah aku teliti dan tanyakan padanya secara terus terang...

"You don't love me yet?"

Dia mengangguk perlahan. Ikutkan rasa hati, aku wajar melempangnya masa tu. Kenapa baru sekarang nak sedar suka atau tak suka kan.

Entah kenapa aku tak marah. Tak menangis. Atau tak kesal. Mungkin sebab pengakuannya tu amat ikhlas di mata aku walaupon membuatkan aku makan dalam. Masa tu baru aku sedar mgkin aku pun "not love him yet". 

Kadang2 brake-up tak perlukan alasan yang kuat. Hikmah di sebalik semua ni? Sekarang aku lebih memahami perasaan untuk mencintai dan dicintai. Bila dah faham konsep ni, kita takkan senang2 jatuh2 cinta. Dan senang2 putus....

**End of Romantic Mood**


1 comment:

Anonymous said...

Salam,
Betul ke lelaki tu dah fed up kat kita?
Dan kita langsung xtau punca kenapa.
Bila tanya dia hanya bg jawapan yg xjelas.
Tapi sy xsekuat awak waktu ni, sy betul2 harap dia kembali.
Mood masih berharap..