Friday, January 16, 2009

Chicken Pox...2 kali

Korang semua kebanyakkannya mesti dah pernah kena chicken pox kan...diulangi...chicken chop...

Eh...CHICKEN POX.

Kata orang...semua orang akan kena sekali ja dalam hidup. Aku xtahu la apa fakta logik yang menyokong penyataan ni, tapi banyak org kata cm tu la...dan percaya ianya memang begitu.

Mari kita bincangkan isu yang aku alami ni plak...dalam usia yang akan masuk 22 tahun, chicken pox datang lagi. Dan bila kena time dah tua ni, sakitnya bertambah2. Paling ngerik adik chic tu naik ke muka. Banyak. Aku fobia betol. Ye la...usia 22 tahun ni la usia emas untuk semua orang. Time nak bergaya, jaga badan, jaga rupa....carik absolute boyfriend.

Yang tu aku boleh bertenang lg. Dah la xlama lg nak g praktikal ni. Kalau la bekas2 parut ni masih ada d wajah aku ni...agak terganggu gak la mata2 yang menilai penampilan aku. Maklum la...baru dalam sesuatu organisasi. Kena la pandai2 carik jalan cm mana nak idup.

Oh...sakitnya. Gatal2. Miang... Korang cepat2 la sujud syukur kalo rasa sihat dan agak2 kena sekali ja chicken pox dalam hidup. Tak best. Time2 sakit ni kita rindu sangat kat abah...mak. Diorang la yang bersengkang mata jaga kita time sakit. Rawat kita. Tak pernah takut berjangkit. Kalau boleh, diorang berdoa sakit yang kita tanggung dipindahkan kepada diorang...agungnya kasih ibu dan ayah. Mereka tiada ganti di dunia ni.

Dalam kesibukkan aku dengan kuliah..assignment...skrg jaga kesihatan sendiri pulak....aku teringat ngan mamat Mr Dandelinoid ni. Minta maaf banyak2.

Hem...kenapa la aku xleh nak berkomunikasi dengan elok? Undefined.

Semoga lepas chicken pox tambah cantik. yeah....(semangat untuk diri sendiri)

3 comments:

datinISme said...

smoge ko cepat sembuh ye rumet...
hehe...
biasalah penyakit nk datang..
nih aku nak jemput ko ke blog aku untuk poll baru...
n ko pun baca le skal 'things to do in uum' tu..
smoga dapat merialisasikannyer bersama....heee~


dead~

Didi said...

slm..how r u hottie??hehe..hrp ko cpt sembuh...

-dd-

p/s:aku link kan ko pnya blog ngan blog aku..my blog url is http://didi27.vox.com..mun ada masa,sila2 la singgah..;)

mykrusye said...

to rumets...thank u sbb jaga aku sakit.

to didi, ok jak di...kelak ada ku singgah blog ko.hehe