Friday, February 20, 2009

Monyet Macho

Dalam pada masa aku nak pegi cuci tangan (lepas makan), ada la sekelompok bebudak hostel aku ni dok sibuk memerhatikan sesuatu. Berbisik2 antara mereka. Tapi aku memang dapat agak la benda yang mereka perhatikan tu mesti "adorable". Mungkin anak kucing kucing ke...tak pun ada budak ke...baby ke...ntah la.

Aku merapati mereka...

Rupa- rupanya ENCIK MONYET....ntah la...BERUK kot.



Dalam hati aku terdetik...."kiut jugak". Aku bergegas ke bilik amik kamera aku. Amik gambar. Percaya atau tak depa ni suka posing tow. Lepas yang sekor ni balik...datang sekor lagi...dan sekor lagi. 

Aku takut gak amik gambar diorang ni. Ye la...kot2 pas tu diorang terkam aku. Mamposs..." Lepas ni kena jaga2 la. Pintu xleh selalu bukak, xsedar diorang masuk kang. Lagi kasut tu...letak dalam bilik tow. Diorang pandai ambik" Kata salah seorang kakak memberi nasihat. Teringat kasut aku yang ada kat luar tu. Terus aku masukkan kat dalam. Tak de keje aku nak beli kasut lagi!

Bebudak UUM ni bertuah sebenarnya...xpayah buang duit pegi zoo untuk melihat secara dekat spesis2 hidupan liar....

2 comments:

Anonymous said...

haha..btol2..xpayah buang duit pg zoo tgk monyet..kuang3..
sama la tpt kt..uitm pun ada monyet...haha..rasa mcm blaja dkt zoo jak

mykrusye said...

seyes?!! kemain gk bandar shah alam ya, ada jwak monyet duhal. kwang...kwang...kwang....