Thursday, February 19, 2009

Boros

Boros... mgu lepas aku pergi la jejalan ke penang (ada hal yang tidak diingini berlaku, dan aku menyampah untuk mengulas lanjut). Di sana aku shopping la sikit. Aku rasa sikit. Tapi banyak jugak rupanya. Tak apa lah kot, pmpuan kalo lama da tak keluar shopping....sekali da kuar, duit mengalir cm tu ja. 

Kasut. Dalam kepala otak aku memang nak beli kasut. Sebab apa...? Ya....kasut aku kena curi...Tak pasal2 kena keluar duit beli lagi. Cadangnya aku xnak beli kasut sampai tamat sem ni. Tapi nak buat cm mana, dah xda kasut. Tambah pulak jalan kat UUM ni penuh dgn liku2...onak dan duri. Justeru, aku perlukan kasut yang baik untuk melalui perjalanan di jalan berliku UUM ni.

Masa mula2 masuk mata aku terus tertancap pada kasut ni. OMG! I love it! Harga pun sedang2...RM31.90. Ok...rembat...



Kendian...masuk kedai satu lagi. Aku teringat dengan tabiat aku yang selalu masuk kelas lewat. Kalo da lambat kena lari. Kalo nak lari, pakai kasut tadi mesti x sedap. So... aku kena beli satu pump shoes sebagai persediaan sekiranya aku dah terlambat g kelas. Dengan pump shoes...aku boleh berlari laju. Tengok kasut ni, agak berkenan. Ingat nak amik kaler hijau zamrud, tapi xda saiz aku plak (kaki aku agak besar di depan, so memang susah nak cari kasut yang betul2 fit in dgn kaki aku). Pilih je la warna kuning ni. Boleh tahan. Rm 30.90....ok...rembat lagi.



Kiranya aku baru belanja dalam tujuh puluh lebih. Kalo beli baju sepasang xpa kot...Hehe. Aku terminat plak dgn jaket denim ni. Rm99. Nicci.  Mahal untuk aku. Tapi aku dah jatuh hati. Beli je la. Nanti balik teringat- ingat plak. Tapi kat bahagian lengan agak ketat. Tak pa...nanti aku work-out, mesti ngam.



Kiranya aku dah bazirkan seratus lebih. Tapi rasanya aku memang beli benda yang perlu...kasut. Baju tu tereksiden beli. Tak apa la. Aku cuba jimat...namum gagal lagi. Mgkin kerana aku pmpuan biasa. Pmpuan dan shopping mmg xdpt dipisahkan.

Well...at least dalam amount seratus lebih aku beli 3 benda. Cuba teka kalo lelaki, dalam jumlah tu depa belanja apa? Samada seluar jeans levi's...xpun kasut adidas sepasang. Hehe..pmpuan masih di hadapan, alah membeli dan masih menang memakai.


7 comments:

Anonymous said...

hai suz! heeh..best dpt bc blog die ni.. aku pon boros juga..(^^)

mykrusye said...

hai emi!

OMG! its u! sik sangka awk ada blog juak. mun sik da lamak sy singgah.

about my shoes and shirt...xpat mok upload gambar! tenet slow gilak. geram saya.

we all boros...gurls...X0x0

Anonymous said...

wa...warna sungguh mengancam ar ko pun kasut2..hehe...dr jauh org nampak kasut ko dolok dr ko suz..hehe..anyway..nice design..like it.

Anonymous said...

wow!suka kaler merah..hot n sexy...(^^)

mykrusye said...

Hehe...meen! lamak na sik dgr ceta kawu! well...seems like ko suka kasut aku. teringat zaman matrik...lamak da kt sik shopping sama2.

emi...dolok masa kt matrik awk, dayah, meen didi kuar shopping sama2. kdg2 sy nyibuk mok ikut. hehe...bila la agaknya kt leh shopping sama2 gk.

rindu ngan tok rang duak!!!

Didi said...

weit2..
mok menggagokan diri juak
d blog tok..
hehe ;)
mmg hot la kwn ku tok
pkei kasut ya...
eh..,blh jak nk shoping sama..
jom2...hehe ;)

mykrusye said...

hai didi...
hehe...warna jak hot.bukan aku...
nya la, bila la gk owh kta leh hang out sama2?
rindu eh