Wednesday, December 17, 2008

Sudah Selesai

Pagi tadi aku dah selesai interview kat Miri Port tuh. Memang mencabar. Perjumpaan kol 10 pagi. Aku sampai pukul 9.45. General Manegar lak sampai kol 10.45...huhu...aku x heran. Biasa la tu. Kita yang meminta kena menunggu. Aku pakai baju kurung purple. Kain plain. Tudung putih lis purple gak. Aku suka make-up aku...muka yang jarang diletakkan apa2 memang berbaza bila pakai make-up. Aku mengenakan style 'smoky eyes'. Maskara biru2 purple. Lipstik shine glam...glitter pink. Aku rasa selesa. Rasa slumber. Confidence.

Dalam menunggu GM tu...aku catat la idea2 yang aku nak kuarkan. Lama sangat menunggu sampai aku sempat belek2 lipstik aku.

Mula2 Manager of Admin dulu sampai.Perempuan. Nampak tegas. Memang tegas pun. Sampai2 je terus komen kos aku quite interesting, tapi mereka tak faham.

Then Manager of Finance sampai. Kami duduk. Tunggu GM. Senyap. Aku cuba bercerita. Berbual...huhu...bila teringat balik cm malu plak. Benda yang tak reasonble pun aku masukkan. Aku tanya pasal Miri Port dilabel sebagai 'White Elephant". Huhu...nak tahu? Cerita tu berlaku tahun 1992. Tapi dia tak gelak. Sebab memang susah website dan information tentang Miri Port. Banyak tak up to date. Tapi...aku malu!

Tak lama pas tu barulah GM sampai. Aku dah ketaq. Tapi maintain cool. Pandang mata mereka dalam2 dan cuba menguasai suasana. "Ni bukan interview ya. Kita cuma nak cit cat ja" katanya. Aku senyum.

Memacam soalan ditanya. Semuanya mencabar. Bukan mereka yang susah. Tapi kos aku yang susah nak diterangkan. Macam mana aku boleh contribute dan bagi sumbangan kepada organisasi tu.

Dipendekkan cerita...60% aku jawab dengan baik dan buat mereka pandang aku dan bertanya lagi. 40% aku jawab hampeh.

Aku hanya tawakal la sekarang. Aku dah buat semua pekara yang mampu aku buat. Biarlah Allah tentukan semua pas ni.

Aku berdebar menanti jawapan depa...harap2 +ve.

1 comment:

datinISme said...

ok lah rumet...hope ko dpt la yer miri port tuh...i mean praktikal there...dekat pun dekat...just wish u gudluck laa...tp...GERENTILAH DAPAT NYER!!!
:D